איך לקבל את העובדים שלכם ביום הראשון לעבודתם?

מתנה ביום הראשון לעבודה

ידוע שהיום הראשון הוא חלק משמעותי מאוד בתהליך ההעסקה.

זה היום שבו החברה מברכת את העובד החדש שלה ומציבה לו ציפיות, כמו גם מאפשרת לעובדים להבין את רוח ואופי החברה או הארגון.

עם זאת, גם חשוב לאפשר לעובד להרגיש סוג של “בית” במקום העבודה.

ביום הראשון לעבודתם, כדאי שעובדים אחרים, בליווי המנהלים, יקבלו את פניהם של עובדים חדשים.

זה יאפשר לעובדים החדשים להכיר את עמיתיהם, כמו גם לקבל סקירה כללית של מה שהם יכולים לצפות מעבודתם.

ההיכרות הזו צריכה לכלול הדגמה של הכלים, התוכנות והציוד הכללי שהם יצטרכו להשתמש בו כדי לעשות את עבודתם, וכל מידע אחר שיעזור להם לעשות את עבודתם טוב יותר.

מה עוד חשוב לדעת? המשיכו לקרוא. 

ספקו להם את כל המידע, אבל לא יותר מדי 

כאשר יש לאנשים יותר מדי שאלות בלתי פתורות שמתרוצצות בראשם, ככה הם יהיו חסרי מנוח.

כמנהלים, התפקיד שלכם לגרום לכך שהעובדים יקבלו את מירב התשובות כבר ביום הראשון לעבודתם, אך חשוב שלא להעמיס עליהם יותר ממה שהם יכולים באמת לעכל.

דרך טובה להעביר את המידע הזה היא באמצעות מוצרי פרסום ושיווק, שמסבירים באילוסטרציות את סוגי המידע שאתם רוצים להעביר לעובדים חדשים.

באופן כללי, הרבה חברות וארגונים משתמשים במוצרים של קידום מכירות כדי להחדיר בעובדים מסר עסקי מסוים, קרי את רוח החברה או העסק.

סיור יחד עם העובד החדש – מומלץ 

יחד עם העובדים החדשים שלכם, תסקרו את חללי המשרד השונים כבר בהגעתם.

הראו להם היכן נמצאים השטחים המשותפים לפגישות, היכן מתאספים בדרך כלל להפסקות צהריים או הפסקות קפה, הראו להם מוצרי פרסום שונים שמבטאים את אופי החברה, את המחלקות השונות במשרד וכולי. 

אם אפשר, השתדלו על הדרך גם להכיר להם כמה אנשים במשרד.

השתדלו להכיר לעובדים החדשים אנשים מכל שכבות הגילאים וסוגי התפקידים, ככה שהם ירגישו היכרות רוחבית עם המשרד כבר ביום הראשון.

ולא פחות חשוב, עובדים חדשים צריכים לקבל סקירה כללית של המשימות שלהם, על מנת להכין את עצמכם מנטלית לקראת הבאות.

תנו להם זמן להתמקם לפני תחילת העבודה

ביום הראשון לעבודתם, עובדים חדשים בדרך כלל מבולבלים ולא באמת יודעים מה ואיך להתחיל, ככה שחשוב להסיר לחצים ביום זה עד כמה שניתן.

ברוב המקרים, יהיה מומלץ להצמיד את העובד החדש לעובדים ותיקים יותר, בד"כ כדי לתצפת על עבודתם ולהבין יותר לעומק את סוגי המשימות שהם עומדים בפניהן. 

עוד אופציה היא, להצמיד את העובדים החדשים לעובדים בתחומים שונים ובעלי תפקידים שונים.

באופן זה, העובד החדש יקבל סקירה רוחבית ואורכית של סוגי העבודות והמשימות במשרד.

לאחר היכרות זו עם המשרד, יהיה לעובד החדש קל יותר להשתלב בארגון.