שירותי ענן לעסק – למה משתלם לנו להתחבר אליו ואיך בוחרים את השירות הנכון

סודיות - דוחות פרטיים

אחד משירותי המחשוב החשובים ביותר שבתי עסק בוחרים לרכוש היום מגורמים חיצוניים, הם שירותי ענן. מדובר על שירות המיועד לבתי עסק בתחומים רבים, ולא משנה מה גודלו של העסק ובאילו נושאים וחומרים הוא מתעסק.

למעשה, כל הרעיון של שירות ענן איננו מיועד אך ורק לבתי עסק, ארגונים ומוסדות ציבור, אלא גם לגורמים פרטיים המשתמשים במחשב לצרכים אישיים שונים. עם זאת, באופן טבעי, שירותי ענן המיועדים לעסקים, הם דבר הרבה יותר משמעותי, מורכב וחשוב.

מה זה שירותי ענן לעסק?

שירותי ענן, ניתנים באמצעות שרת חיצוני שניתן להתחבר אליו דרך המחשב בבית העסק ולעיתים גם דרך פלטפורמות אחרות, כמו למשל מכשיר סלולר או טאבלט. השרת מאפשר לנו לאחסן פריטי מידע שונים, קבצים, תוכנות, וכן הוא מאפשר לנו לאחסן אלמנטים שונים אליהם הגישה תהיה פתוחה לכולם או לאנשים מסוימים שאנחנו בוחרים (מנהלים, עובדים, לקוחות, ספקים).

הרעיון הוא, שהשרת יאפשר לנו לאחסן פריטי מידע ובכך יחסוך מאיתנו את הצורך לאחסן אותם במחשב של העסק עצמו, וכן הוא יאפשר לנו גישה מרחוק בכל עת. הגישה נטענת באמצעות מערכת ניהול של השרת, וכן בעזרת אמצעי אבטחה שונים המונעים גישה מזרים ומאפשרים אותה אך ורק למי שאמור ליהנות ממנה.

כיצד בוחרים שרת ענן בצורה נכונה

כפי שאנחנו יכולים להניח, ישנן חברות שונות בשוק המציעות שירותי ענן לעסק. אנחנו יכולים לבחון מה כל חברה מציעה על פי פרמטרים ומאפיינים מסוימים, ובהתאם לקבל החלטה עם מי אנחנו רוצים לעבוד.

ראשית, אנחנו צריכים לוודא שהחברה מספקת לנו secure access לשרת, כלומר גישה מאובטחת המונעת אפשרות מזרים להיכנס בצורה חופשית. השרת חייב להיות מאובטח בצורה אופטימלית על מנת למנוע אפשרות של החדרת וירוסים, רוגלות או אמצעים מזיקים אחרים אשר עלולים לגרום נזק למידע שבשרת.

שנית, אנחנו צריכים לבחון מה סדר הגודל של השרת ועד כמה הוא יכול להתאים לנו. צריך לציין, חברות רבות מספקות תוכניות שונות על פי צרכי הלקוח. כך כל אחד יכול לבחור את התוכנית הרלוונטית עבורו מבחינת גודל השרת ואופי האחסון. ככל שהעסק יהיה גדול יותר, סביר להניח שהוא יצטרך להשתמש בשטח אחסון הרבה יותר משמעותי.

שלישית, אנחנו צריכים לבחון את אופי הגישה לשרת. עד כמה זה פשוט, קל ונוח, בין אם זה דרך המחשבים של העסק ובין אם זה דרך אמצעים אחרים. חשוב שתהיה גישה דרך מכשירי סלולר, טאבלט ודרך אמצעים אחרים אם יש צורך בכך.

ארבע, יש לבחון את מערכת השירות והתמיכה של החברה, על מנת לוודא שאכן נקבל ממנה את כל מה שאנחנו צריכים בשביל לעבוד עם השרת בכל עת, ללא שום בעיה וללא שום תקלה.