אוכל לכלבים – אל תתפשרו על חשבון בריאות הכלב שלכם

ההחלטה, ברעם כיום בהיר, לאמץ כלב, איננה עניין של מה בכך. היא טומנת בחובה המון מחויבויות, השתעבדות לטיפול אינטנסיבי ויום יומי, ולשים את הצרכים של הכלב לפני הצרכים שלכם. למרות כל הנאמר פה, יש יחידי סגולה שממש מתים על הכלבים, ורואים בתהליך האימוץ שלהם כחלק טבעי ממהלך החיים שלהם, וטוב שכך. ולאחר כל ההקדמה הזאת, האם אתם גם מבינים שהאיכות של אוכל לכלבים יכולה להשפיע על כל היבטי החיים שלו? סוג האוכל שתבחרו לכלב שלכם ישפיע על מידת השובע שלו, הרווחה הכללית, בריאות השרירים, רמות האנרגיה, ומשקל הגוף שלו, וכיוצא בזאת. בשל כך, מאוד משמעותי שתשקיעו ברכישה של אוכל איכותי לכלב שלכם. למרות שאתם בוודאי כבר מאסטרים, ויודעים כל מה שצריך לדעת על גידול כלבים, כדאי שתקראו למן ההתחלה ועד תום המאמר, ואולי תגלו דברים שטרם התוודעתם אליהם עד כה.

האם התאמה של אוכל לכלבים דומה להתאמה של אוכל לבני אנוש?

בדיוק כמו שהנכם מרגישים בעת צריכה של תזונה מזינה ובריאה, אל מול ההרגשה הסיזיפית כשהנכם צורכים תזונה של אוכל מהיר, למשל. לא תכניסו לפלא שלכם ג'אנק פוד וחטיפים לכל המשך החיים שלכם, מן הסתם. הגוף שלכם דורש מכם שתזינו אותו באוכל אמתי, שיש בו ויטמינים ומינרלים חיוניים לו. בדיוק כמו שאתם מקפידים להתאים את האוכל לצרכים שלכם, אתם חייבים להתאים אוכל לכלבים.

מה נכלל בקטגוריה של אוכל לכלבים איכותי?

לאו דווקא כל קטגוריה של אוכל לכלבים, מותג באשר הוא, נחשב לאוכל לכלבים איכותי. וזאת בשל המרכיבים שלו. האוכל לכלבים במסגרת תקציב מועטה נובע מסיבות מסוימות. היצרנים שלו עושים שימוש בחומרי גלם ירודים, מה שמאפשר להם להצמיד תמחור יותר מתקבל על הדעת. האוכל לכלבים הזה רווי במרכיבי מילוי זולים, כגון – דגנים. במקום לעשות שימוש בחלבונים רזים, לא ממש ברור מה הם מכילים. כדי שתבינו יותר טוב, נמחיש לכם, כי האוכל לכלבים שנחשב למאוד איכותי עושה שימוש במרכיבים איכותיים ויוצאים מגדר הרגיל.

האם יש לבחור אוכל לכלבים עם רמות של אנרגיות מתאימות לכלבים?

כמוכם, גם הכלב שלכם חווה רמות אנרגיה, שמהוות תוצאה ישירה של המזון שהוא צורך. הגוף שלו קמה לאנרגיות, על מנת שהוא יוכל לתפקד כשורה. האנרגיות הללו מושגות על ידי פירוק של מזון. כל מיני מזונות מתפרקים לאלתר ומספקים שחרור מהיר של אנרגיות. יש אוכל לכלבים שמתפרק באופן יותר איטי, תוך כדי הספקה של שחרור ממושך של אנרגיות. כדי להבין זאת, תבחנו את ההרגשה שלכם שאתם אוכלים המון ממתקים, אל מול כאשר הנכם ניזונים מקרקרים מלאים בתור חטיפים. האנרגיות מהממתקים משתחררות מאוד מהר, אך מאוד מהר תחוו התמוטטות של סוכרים, כאשר הגוף שלכם ינצל את כל האנרגיות של השחרור המהיר. ברם, כשתצרכו מזון של למשל פריכיות דגנים מלאים, הגוף שלכם יהיה מסוגל לנתק לכמה חתיכות קטנות של תדלוק, ממקורות של דלק גדולים יותר. המובן של כל זה בא לידי ביטוי בכך שאנרגיות זמינות למשך זמן רב יותר, והתרסקות הסוכר הנוראית אינה תחול בכלל.