5 תכונות שיעזרו לך להיות מנהל מותג מצליח

מנהל מותג

מהו מנהל מותג?

מנהל מותג הוא גורם האחראי על פיתוח, שימור ושיפור התדמית של המותג (או מספר מוצרים תחת המותג). כמו כן, מנהל המותג אחראי על ה'מעטפת' השיווקית של המותג שכוללת: בניית אסטרטגיה שיווקית, ניהול קמפיינים ונראות המותג וכן ניהול קשר עם לקוחות. בהמשך לכך, תפקידו להבטיח את הצלחת המותג, לחזק אותו למול מותגים מתחרים, ולשמר את אטרקטיביות המותג עבור הלקוחות.

נוסף לכך, מנהל מותג צריך להתמודד עם אתגרים שונים במסגרת תפקידו. החל משמירה על תדמית חיובית של המותג, דרך התמודדות עם תחרות משמעותית בשוק, ניהול משברים וכשלים באסטרטגיית השיווק, וכן מתן קשב לצרכי הלקוחות באופן תמידי.

5 תכונות חשובות לכל מנהל מותג מצליח

הבנה בעולם השיווק והתקשורת – על מנהל מותג להיות בקיא בענף השיווק והתקשורת ובאמצעי המדיה. נוכח הצורך בהעברת מסרים ומידע ללקוחות, עליו להצליח להעביר מסר מהודק וברור, בציר התקשורתי המתאים והאפקטיבי ביותר.

יצירתיות וזיקה לעיצוב – כחלק מתחומי האחריות של מנהל המותג, עליו לעסוק בנראות המותג. באמצעות יצירתיות ויכולות עיצוב, מנהל המותג יוכל לשפר את המותג, לייחד אותו ולהפוך אותו למושך ויזואלית.

חשיבה אסטרטגית – דרוש מנהל מותג בעל ראייה רחבה ואסטרטגית, שיצליח לחשוב מספר 'צעדים' קדימה. על מנהל המותג לבנות אסטרטגיה שיווקית מתאימה, המתבססת על הניתוח שלו את המציאות ואת ההתפתחות הצפויה של המותג.

מיומנויות ניהול – מנהל מותג נדרש למיומנויות ניהול טובות, בשל תחומי האחריות הרחבים שלו, והצורך בניהול צוות ומשאבים. יתרה מכך, מנהל מותג צריך לקבל החלטות ולהתמודד עם אתגרים רבים, וכן לדעת לחלק משימות ולתפעל את כל היבטי המותג במקביל.

יכולות אנליטיות – מנהל מותג עוסק בין היתר בקמפיינים ובניתוח השוק והצלחת המותג. לכל אלו, נדרשת חשיבה אנליטית ושימוש בכלי ניתוח נתונים. בעזרת יכולות אנליטיות, יוכל מנהל המותג לבקר את הצלחתו, ולזהות מגמות בשוק או בקרב לקוחותיו.

לימודי המקצוע, עבודה בתחום ושכר

חברות וארגונים שונים דורשים הכשרה פורמאלית וניסיון בתפקיד מנהל מותג. בהמשך לכך, לרוב נדרשות תעודת סיום לימודי ניהול פרסום ופיתוח מותגים, או של לימודי ניהול אסטרטגיה שיווק ומיתוג. לימודים בנושאים השונים ניתן למצוא באוניברסיטאות ומכללות שמקנות תארים אקדמיים (תואר בתקשורת, מנהל עסקים, שיווק וכדומה), וגם בקורסים ייעודיים שונים, שלא כחלק מתואר.

כיום, גודלת הדרישה למנהלי מותג בשוק, בין היתר בשל התפתחות ענף הדיגיטל וניהול המותג בו. תפקיד ניהול מותג, מהווה פתח פעמים רבות, להתקדם לתפקידים בכירים בעולמות השיווק וניהול מוצר.

באשר לשכר של מנהל מותג, השכר משתנה ותלוי בפרמטרים רבים דוגמת – ותק, ניסיון, תואר אקדמי וחברה. מנהלי מותג מתחילים ללא ניסיון משמעותי, יתחילו בשכר נמוך החל מ- 8,000 ₪ לחודש; ככל שיצברו ותק ויתקדמו לתפקידים בכירים יותר, כך כמובן יעלה השכר בהדרגה – שיכול להגיע ל- 25,000 ₪ לחודש.

לסיכום, מנהל מותג הוא מקצוע בעל ביקוש גבוה בשוק, שמלווה באחריות רבה. ניתן למצוא משרות פנויות בתחום באתרי הדרושים באינטרנט, ובאתרים ועמודי רשתות חברתיות של חברות וארגונים. משרת מנהל המותג מאפשרת התפתחות והתקדמות בתחום, וכן שכר חודשי גבוה.