תאי שירותים – איך מקימים תא שירותים בצורה נכונה

Toilet cells

כשאנחנו מחליטים להקים חדר שירותים במקום ציבורי, מקום עסקי, משרד או כל מקום אחר, הרי שעלינו לחשוב היטב כיצד אנחנו רוצים שהשירותים יהיו מעוצבים וחשוב לא פחות, כיצד אנחנו רוצים לחלק את החלל לתאים בצורה כזו, שיהיה ניתן להשתמש בו בצורה אפקטיבית ונוחה. 

חלל של חדר שירותים הוא שונה מחללים של חדרים אחרים במבנה, מאחר וקודם כל צריך להקפיד על כך שתהיה פרטיות לכל אחד שנכנס למקום, בין אם זה לחלל עצמו ובין אם זה לכל תא ותא בתוכו. מעבר לכך, צריך לחשוב על הדרך בה ניתן לתחזק את המבנה ולשמור עליו נקי ונעים, וכן אנחנו צריכים לחשוב איך אפשר להפוך אותו לנוח לשימוש, יעיל ופשוט. על כן הוא גם צריך להיות מרווח. 

לצד כל זה, אנחנו צריכים לזכור עוד נקודה והיא, כיצד לחלק את החלל על פי הצרכים של המשתמשים בו. למשל, איך אנחנו משלבים בשירותים תא עבור אנשים עם כסא גלגלים, כיצד משלבים בחלל לצד תאים סגורים גם משתנות פתוחות (במקרה של שירותי גברים) או מקום בו נשים יוכלו להתאפר בצורה נוחה. היום גם נהוג לשלב בתאי שירותים מקום להחתלה של תינוקות, הן בשירותי נשים וכן בשירותי גברים. 

לפני שאנחנו נסביר כיצד מתכננים הקמה של תאי שירותים בצורה נוחה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, לא מדובר במקום סטנדרטי. הרי בכל תא כזה, צריך שתהיה אסלה, צריך שיהיה מקום לנייר טואלט, אך מעבר לכך, כל מקום צריך שיהיה נוח, מרווח, צריך שיהיה מספיק מקום בשביל לשבת בצורה נוחה, ויחד עם זאת, גם צריך לדאוג שיהיה ניתן לשמור שכל תא יהיה נעים, יהיה ניתן לנקות אותו ולדאוג שהריח לא יישאר. 

כיצד מתכננים הקמה של תאי שירותים

דבר ראשון שצריך לעשות הוא לבדוק את גודל השטח של חלל השירותים כולו. חשוב לבדוק, עד כמה החלל גדול ולכמה תאים הוא מספיק. מן הסתם, אנחנו נרצה שיהיו כמה שיותר תאים אך יחד עם זאת, חשוב שהם יהיו מרווחים, נוחים, ויהיה קל להשתמש בהם בצורה סדירה. 

דבר שני שאנחנו צריכים לבדוק, זה גובה החלל, ואז להחליט האם אנחנו רוצים תאים שיהיו סגורים לגמרי, מלמעלה עד למטה, או תאים שיהיו פתוחים באופן חלקי, בחלק התחתון של הדלת, או בחלק העליון שלה. כך ייכנס יותר אוויר לתא וכן אם חס וחלילה אנשים יתקעו בתוך תא, הם יוכלו לנסות לצאת ממנו. 

דבר שלישי שחשוב להחליט לגבי, זה העיצוב של התא. בין אם זה מבחינת החומרים, הצבעים וכל דבר שיכול להשפיע כך או אחרת על העיצוב שלו ועד כמה הוא מתאים לעיצוב הכללי של חלל השירותים, בין אם זה מבחינת אבזור או מבחינת דברים אחרים.