עו"ד דיני עבודה – כיצד נבחר את האיש הרלוונטי עבורנו

עורך דין

אחד התחומים הרגישים ביותר בעולם המשפט, הוא תחום דיני עבודה. זהו תחום רגיש משתי סיבות עיקריות. ראשית, הוא נוגע בהיבט המשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו, באופן כמעט יומיומי. שנית, לא פעם התחום מתייחס לאנשים שלא נמצאים ביחסי כוחות שווים, הרבה פעמים זו התמודדות של חלש מול חזק.

דיני עבודה, כפי שאנחנו יודעים, מתייחסים לכל הנושא של יחסי עובד-מעביד ונועדו להסדיר אותם באופן חוקי. המטרה היא, לשמור על הזכויות של העובדים ולאפשר התנהלות בריאה במקומות עבודה, כך שכולם יוכלו להרוויח. חשוב לציין, אומנם חלק גדול מהתהליכים המשפטיים בתחום מתייחסים לתביעות עובדים נגד מעסיקים, אך דיני עבודה מתייחסים גם למצבים הפוכים, אז המעסיקים הם התובעים.

כיצד אנחנו ניגשים לתביעה של דיני עבודה

אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בסיטואציות שונות של תביעות, על רקע הנושא של דיני עבודה. זה יכול להיות בהקשר של הלנת שכר, אי תשלום ימי מחלה, ימי הבראה, אי הפרשה לקרן פנסיה, הרעה בתנאים, אי עמידה בחוזה, ועוד שורה של היבטים, בין אם הם קצרי טווח או ארוכי טווח.

על מנת להגיע מוכנים לתביעה בנושא, אנחנו צריכים לשכור את שירותיו של עו"ד דיני עבודה אשר ייצג אותנו, הן בהליך הקדם משפטי והן בהליך המשפטי. חשוב שאנחנו נמצא גורם מקצועי ומנוסה, שכן סביר להניח שהצד יעשה זאת, ואז אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב בעייתי, מצב בו אנחנו לא יכולים לעמוד שווה מול שווה מולו.

איך בוחרים עורך דין בצורה נכונה

בשביל לבחור עו"ד דיני עבודה בצורה נכונה, עלינו לדעת תחילה לשם מה אנחנו שוכרים את שירותיו. ישנם עורכי דין שלא יסכימו לייצג אותנו, מאחר והמקרה שלנו קל מדי עבורם או להיפך, מורכב מדי. לכן, אנחנו צריכים למצוא עודך דין שיוכל להתאים לסוג המקרה שלנו.

כמו כן, אנחנו צריכים למצוא עורך דין שיש לו ניסיון, יש לו את הידע הדרוש בנושא, ואנחנו יכולים לסמוך על דרך העבודה שלו. כלומר, אנחנו צריכים למצוא מישהו שהדרך בה הוא פועל, תביא לנו תוצאות. אפילו אם מדובר בפשרה שאנחנו יכולים להיות מרוצים ממנה.

כיצד בוחרים מתי להגיש תביעה

אחד הדברים שיכול עורך דין טוב לעשות, זה לבחון את המקרה ולהציע לנו כיצד לנהוג. זה לא בהכרח יוביל אותנו להגשת תביעה בנושא. יש מקרים בהם הוא יציע לנו דווקא להיכנס למשא ומתן, או להניח לזה. זה יתרון של עורך דין מנוסה שמכיר את התחום, הוא יכול להעריך את הסיכויים שלנו בצורה נכונה.

אם אנחנו בוחרים לגשת לתביעה משפטית, עלינו לאסוף את כל החומרים בנושא, ולהשתמש בהם על מנת שנוכל להציג את המקרה שלנו בצורה נכונה ומהימנה בבית משפט