טיפול ב- OCD – כל האפשרויות הכי מוצלחות

חרף העובדה, ולמי שאינו יודע, שהפרעה טורדנית קומפולסיבית הינה מחלת נפש לכל דבר ועניין, וקשה למדי, אשר קשורה לרמות ניכרות של מוגבלות, ניתן למצוא טיפול ב- OCD הולם, אשר מסוגל להפחית באופן רציני את התסמינים של המחלה בשיעור של כשני שליש מבני האדם שסובלים ממנה. בשביל השליש שנשאר מאותם חולים, אשר לא מסתייעים בשיטות של טיפולים ידועות, יש טיפולים חלופיים וניסיוניים, כמו טיפול באמנות, שיש בהם אור בקצבה המנהרה. בהתאם להמון מערכים שנערכו בהיבט זה, נמצא כי בשיעור של קצת יותר משלושים אחוזים ועד שיעור של כשבעים אחוזים מבני האדם שסובלים מהפרעה טורדנית קומפולסיבית חוו הפוגה של הסימפטומים, דבר שמעיד על העובדה, שלאורה ההחלמה היא יעד בר השגה בשביל חולים כאלו ואחרים. אנו בטוחים שהנושא פשוט מרתק אתכם מאוד. ואנחנו מבטיחים לכם שהמידע שנכתב במאמר זה בספק אם תמצאו אותו במקום אחר. על כן המשיכו לקרוא במלוא תשומת הלב, ותגלו כי רב הנסתר על הגלוי.

האם טיפול ב- OCD באמצעות סיוע עצמי מוכח למדי?

טיפול ב- OCD ייחודי מתבטא באסטרטגיות של סיוע עצמי, חרף העובדה שנהוג להתייעץ עם בעלי מקצוע מוסמכים ומומחים בתחום של בריאות הנפש, קיימות כמה אסטרטגיות לסיוע עצמי של הפרעה טורדנית קומפולסיבית שבאפשרותכם ליישם כבר כעת, על מנת שיסייעו לכם בהתמודדות עם התסמינים של המחלה הקשה הזאת. כידוע לכם, בוודאי, המתח מהווה טריגר רציני לתסמינים של המחלה, ועל מנת לצלוח את ההתמודדות עמה, עליכם לבצע תרגולים של כמה טכניקות של הרפיות. כאשר מרבית בני האדם מכירים בכוחן של עשיית כושר אירובי, לרבות הורדת הסיכונים לחלות בסוכרת או במחלות לבביות, או לחלופין בהמעטה של רמות הכולסטרול, מנעד רב של מחקרים שבוצעו בתחום, הגיעו למסקנה כי פעילות גופנית עשויה להפחית את התסמינים של המחלה האיומה הזאת.

האם טיפול ב- OCD באמצעות תרופות יעיל?

כמו כל מחלה כמעט, אף טיפול ב- OCD באמצעות תרופות נמצא כיעיל, לפלג מסוים של החולים, לא לכולם. קיימות כמה תרופות שמאושרות באמצעות מנהל המזון והתרופות לטיפול במחלה המדוברת. מרבית מן התרופות האלו משתייכות לסוג של תרופות כנגד דיכאונות, אשר מכונות בעגה המקצועית מעכבי ספיגה חוזרת של סרוטונין סלקטיבי. ברם, יש תרופות אשר משתייכות לסוג של תרופות אשר מכונות נוגדות דיכאון טריציקליות. חרף העובדה הברורה כי התרופות הללו נוגדות דיכאונות, הינן נמצאו כמאוד אפקטיביות בהפרעות של חרדות. הן מאופיינות לעבודה באמצעות הגדלה של כמות הסרוטונין שזמינה במוח המטופלים. בעיות בסרוטונין יכולות להיות מקדם המחלה הזאת. במידה וכבר ניסיתם הרבה תרופות, ולא מצאתם מזור למחלה שלכם, כנראה שיש להגדיל את המינון שלהן. מדובר אודות סוג של אסטרטגיה שעושה שימוש על מנת לשפר את הסיכוי להקלה בתסמינים של המחלה.

איזה עוד אפשרויות של טיפול ב- OCD יש בנמצא?

יש עוד אפשרויות של טיפול ב- OCD, יודעי דבר מדווחים, כי יש הערכה גסה, שבשיעור של בין עשרים וחמישה אחוזים לבין ארבעים אחוז מהחולים אינם יגיבו לכל אפשרות של טיפול שהצענו במהלך המאמר הזה. אך הסירו כל דאגה מעל לבכם. קיימות כל מיני היתכנויות של טיפולים פוטנציאליות שונות לחולים, פחות נפוצות. כמו למשל – טיפולים בעוויתות חשמליים, או כגון – גירוי של המוח עמוק, וכיוצא בכך. על פי מיטב המחקרים שנערכו בתחום, נמצא כי טיפולים אשר מכוונים למעגלים מסוימים במוח עשויים להיות אפקטיביים בהפחתת התסמינים של המחלה אצל חולים שלא מגיבים לשאר הטיפולים.