חברת הנדסה – מה התפקיד והמשמעות שלה

engineering

כשאנחנו ניגשים לתכנן מבנה מסוים, בין אם זה מבנה פרטי, בין אם זה מבנה תעשייתי, מסחרי, ובין אם אנחנו שייכים לדרג מקצועי ברשות מסוימת והתקבלה החלטה להקים מבנה או תשתית מסוימת והוטל עלינו האחריות לפרויקט, אזי שאנחנו צריכים להיעזר באנשי המקצוע המתאימים לשם כך. הכוונה למהנדסים שאמורים לתכנן את המבנה בצורה נכונה ולדאוג שזה יצא לפועל.

חשוב לומר, חברת הנדסה היא רק חלק אחד בפאזל גדול מאוד עליו עובדים שורה ארוכה של אנשי מקצוע, אשר ביחד תפקידם להוציא את הפרויקט לפועל. העניין הוא, תפקידם של המהנדסים והמתכננים מטעם החברה, הוא משמעותי לאין שיעור מתפקידם של אחרים. זה נובע מעצם התפקיד, הידע והסמכויות שיש להם.

תפקידו של מהנדס הוא לא רק לתכנן את המבנה, מבחינת נראות נניח, אלא מעבר לכך, תפקידו לוודא שהפרויקט שנבנה יהיה שמיש, יהיה בטוח. למשל, אם מתכננים להקים גשר במקום ספציפי, הרי שהתפקיד של המהנדס הוא לוודא שאפשר לבנות אותו מנקודה א' לנקודה ב', שכל התנאים לכך קיימים, שזה כדאי מבחינה תחבורתית או מבחינות מעשיות אחרות (כלומר, שלא יווצר מצב שנבנה גשר שרק יגרום נזק לסביבה, נזק לתחבורה או לתושבים), כמו כן, התפקיד של המהנדס הוא לוודא, איזה משקל יכול לשאת הגשר, כמה נתיבים הוא יכול להכיל, אילו חומרים נדרשים בשביל להקים אותו בצורה בטוחה ועוד.

צריך להבין, כל התהליך חייב להיות מדוקדק, קפדני, לעבור בקרה ופיקוח של גורמים שונים, הוא חייב לכלול הדמויות והדגמות ועוד שורה ארוכה של מבחנים, בשביל לוודא שאכן ניתן להשתמש בגשר. שכן אחרי שהוא ייבנה, איש לא ירצה להרוס אותו, יהיה מאוד קשה לשנות את התוואי שלו, ומן הסתם, כולם רוצים למנוע מצב של אסון, בו אנשים עלולים להיהרג.

לפני שנסביר כיצד בוחרים חברת הנדסה, חשוב לציין שוב, לא מדובר באנשי מקצוע שנשכרים לעבוד אך ורק בפרויקטים גדולים, תשתיות או מבנים של בתי עסק ומוסדות, אלא הם נשכרים גם על ידי המגזר הפרטי, לקוחות שמעוניינים בשירותים בשביל להקים בית מגורים או מבנה של עסק קטן וכל מבנה אחר.

כיצד בוחרים חברה בצורה נכונה

הפרמטר הראשון הוא כמובן ניסיון ומקצועיות, תוך התחשבות בשאלה, איזה סוג של מבנים החברה היתה אחראית על בנייתם בעבר, באיזה גובה של תקציב ומה מידת ההצלחה שלה.

הפרמטר השני הוא היכולת של החברה לספק אנשי מקצוע מתאימים לאורך כל התהליך, מהתחלה ועד סופו, כמו כן יש לבדוק באילו אמצעים, עם אילו כלים עובדת החברה ועד כמה הם משמעותיים לצורך הפרויקט.

הפרמטר השלישי הוא היכולת של החברה לעמוד בלוח הזמנים של הפרויקט, בין אם זה בתכנון ובין אם זה באופן מעשי.

הפרמטר הרביעי, עם מי עובדת החברה, אנשי מקצוע חיצוניים, צוותים וחברות נלוות שלוקחות חלק בתכנון ובביצוע הפרויקט.