אוכל מומלץ לכלבים – כיצד אנחנו נדע שהאוכל של הכלב שלנו מומלץ

dog food

אין ספק בכלל, הדבר הכי חשוב בטיפול בכלבים זה לרכוש עבורם את המזון הנכון, את המזון הרלוונטי עבורם. אנחנו צריכים כמובן להשקיע בכל דבר, בכל פרט שקשור לטיפול בהם, בין אם זה כשהם נמצאים בבית ובין אם זה כשאנחנו מוציאים אותם, זה נכון בין אם מדובר בכלבים בריאים או בכלבים חולים, צעירים או מבוגרים. אך הדבר הכי משמעותי הוא לספק להם מזון טוב, מזין ואיכותי.

לשמחתנו הרבה, היום אנחנו יכולים למצוא סוגי מזונות שונים אשר יכולים להתאים לכלב שלנו. אם בעבר היינו יכולים למצוא על המדפים, שניים-שלוש סוגי מזון לכלב ומתוכם היינו צריכים לבחור מה נכון עבורו, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא עשרות סוגי מזון, מותגים שונים ומגוונים, כאשר כידוע כל מותג מציע סדרות שונות של שקי מזון אשר יכולים להתאים לכלב שלנו.

צריך לומר שמעבר לעובדה שיש היום הרבה יותר אפשרויות, הרבה יותר דוגמאות, הרי שאנחנו יכולים גם למצוא הרבה יותר חומר מדעי, חומר איכותי שיכול לספק לנו את כל המידע שאנחנו צריכים בנושא. למשל, אנחנו יכולים ליהנות ממחקרים ומאמרים של וטרינרים שיכולים לספק לנו מידע אמין ואיכותי אודות סוגי אוכל שקיימים בשוק ומה נכון לנו לקנות, על בסיס מה אנחנו צריכים ויכולים לקבל החלטה, איזה אוכל מומלץ לכלבים שלנו ואיזה לא.

עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה, היום אנחנו יכולים להזמין מזון לכלבים ממקורות שונים. כלומר, זה לא רק שיש יותר אפשרויות מבחינת מותגים וחברות, אלא שאנחנו לא חייבים לפנות לחנות החיות הקרובה לבית. אנחנו יכולים לפנות ישירות לחברות, אנחנו יכולים להזמין דרך אתרי אינטרנט, יש לנו הרבה יותר אפשרויות מהן אפשר לרכוש מזון לכלב על פי הצרכים והתנאים הרלוונטיים עבורנו.

כיצד בוחרים אוכל מומלץ לכלבים

אפשר לחלק את הנקודה הזאת לשני חלקים. חלק אחד מתייחס למזון וחלק אחר מתייחס לכלב שלנו.

בחלק של המזון, אנחנו צריכים לבדוק מי עומד מאחוריו, עד כמה החברה, המותג, הוא מוכר, נחשב איכותי, עד כמה תהליך המחקר והייצור שלו איכותי, וכמובן מה בדיוק מכיל המזון. אנחנו צריכים להקפיד ולשים לב, הן להיבט של הפריטים מהם עשוי המזון, כלומר אילו מרכיבים יש בו, וכן מאילו חומרים הוא עשוי, קרי, האם הוא עשוי מבשר, דגנים, תירס וכדומה.

בחלק של הכלב, הרי שעלינו להתאים את סוג המזון לפרטים שונים שקשורים לכלב שלנו. למשל, עלינו לבחור מזון שמתאים לכלב על פי גילו, משקלו, גזע, על פי מצבו הבריאותי, ועל פי פרמטרים אחרים שיכולים להשפיע כך או אחרת. חשוב להדגיש כאן, שבהיבט הזה לפחות, סביר להניח שנצטרך לשנות את האוכל מעת לעת על פי השינויים שחווה הכלב שלנו.